viernes, 7 de diciembre de 2007

Viatge a Russia, segona etapa: st.Petersburg!

Bones! ja tornem a ser aquí per seguir relatant la nostra estada a Rússia, concretament la segona estapa a st.Petersbrug. Però abans un parell de punts que s'ens havien oblidat comentar en el primer post, i que són una tònica general tant a Moscú com a St.Petersburg:

1.- L'aigua de l'aixeta a Rússia no és potable. Sembla increïble que en un pais europeu l'aigua de l'aixeta no sigui potable, però és que Russia encara té punts que l'allunyen de l'europa a la que estem aconstumats... quan et dutxes o t'afeites pots olorar la olor a metall de l'aigua, i ens van dir que si te la veus, cagaleres, nausees, sang a l'estómac, etc...

2.- el vodka: si vas a un supermercat, secció vodka, tenen passadissos sencers de vodka, desde 2 euros fins a els més cars, i és que el vodka és la beguda nacional sense cap tipus de dubte.

3.- el que és més surrealista, NINGÚ parla anglès. Quan diem ningú, és absolutament ningú, vells, joves, etc... potser els únics que parlaven anglès eren alguns dependents del mcDonalds, una mica els recepcionistes dels hotels i alguns cambrers, però poca cosa

Aclarat aquests tres punts, passem al relat dels 3 dies a St.Petersburg. Ens vem quedar al tren de Moscú, doncs bé, després de 8 hores al tren (aquest cop sense festa perquè estavem reventats de la nit a Moscú) vem arribar a st.Petersburg. Al sortir de la estació al carrer, la primera impressió és que la ciutat és més europea. Les cases són més petites, no hi han aquells gratacels enormes de Moscú. Seguidament, de mateixa manera que Moscú, ens fiquem a un autobus per fer un petit sighseeing de la ciutat. Passem per varios llocs que tornariem a visitar més tard, per tant ja veurem les fotos més endavant, quan ens vem parar a fer-les amb més calma. El que si va ser wapo, és la parada que va fer l'autobus al costat del riu. I és que st.Petersburg té just a sobre un llac enorme (no ens feu dir quin és, els que ens coneixeu sabeu que la geografia no ha sigut mai el nostre punt fort) que estava gelat, i al pujar una mica la temperatura el gel s'havia trencat, omplin un dels variis rius de st.Petersburg (per alguna cosa l'anomenen la Venècia del Nord):

Hermitage desde l'altra banda del riu

El gel arribava fins a on podies veure

El gel s'acumulava al ponts, empès per la seva pròpia força

Tot seguit, el mateix autobus ens va deixar al hotel, on vem poder descansar fins a l'hora de sopar, així que "spanish siesta" toca. I la veritat és que feia molta falta per poder aguantar el que ens venia a sobre aquella nit. I és que l'agència ens havia preparat un típic sopar rus! el menú: amanida (similar a la ensaladilla russa), sopa i un tall de carn (difícil d'identificar) amb patates al forn. Per beure, com no podia ser d'una altra manera, vodka (entre cada plat es feia un brindis per diferents motius amb "xupitos de vodka"). La part bona va ser quan va sortir el típic grup rus de fer música, i a que no endivineu qui van ser els afortunats a sortir a ballar? efectivament els dos amos d'aquest blog. I és que el Marc estava molt aprop del grup i lògicament va ser el primer al que van fer sortir. Mentre el Marc ballava i tal com es pot veure en el video anterior, jo m'estava pixant de riure, per tant el pròxim en sortir vaig ser jo, per llest! jejejeje, la veritat és que va ser molt divertit, al final entre jocs i balls van acabar sortint tots menys el Berni. Després del sopar, ens van portar a una mena de pub/discoteca bastant cutre, però el nivell d'eufòria col·lectiva va fer que ens ho passesim molt i molt bé:

El mestre demostrant com es balla amb "salero latino"

Un servidor ballant (atenció al Rodri pixant-se de riure darrere)

I també em va agafar l'atac de riure a mi, igual que a tots els que estaven al meu voltant

Foto posterior al "pub" d'esquerra a dreta i de darrera a davant: Loïc, Rodri, Anne, Aleix, guia Russa que no m'enrecordo el nom, Veronica (una altra guia russa) i Berni

Dia següent, arribant justets al esmorzar al hotel, doncs era a les 9.30. Amb les piles carregades amb un bon esmorzar, ens dirigim al centre de St.Petersburg, doncs la idea del dia era visitar el museu hermitage. Per a arribar-hi, s'ha d'agafar un parell de metros, i aquí és quan flipem amb el metro de St.Petersburg. Primer de tot, per baixar fins a les vies, unes escales mecàniques que sembla que baixin al infern, 2 o 3 minuts d'escales mecàniques. I segon, les andanes a reventar de gent, i un tren cada 1 minut! i és que és increïble, passa un tren cada un minut i pel següent la andana torna a estar plena com un ou! i és que ja ens ho havien avisat el guia, el metro de st.Petersburg (de mateixa manera en proporció d'habitants que el de Moscou) mou uns 5 mil·lions de persones al dia, i si algun dia s'espatlla, la ciutat es col·lapsa per complet.

Les escales al infern

El locutor del metro parlant valencià! che!

Després del metro i una petita caminada arribem al Hermitage:

Catherdral of the spill blood

Edifici del centre de st.Petersburg, diria que és una biblioteca o algo similar

Plaça on es troba el hermitage

Façana del Hermitage

Una mica de cultura sobre el Hermitage: es tracta de un dels museus d'art més importants del món, i està format per 6 edificis, però el més característic és el palau d'hivern, residència dels antics tzars de Rússia. La colecció la va començar Caterina la gran, i a través dels anys es va convertir en una de les col·leccions d'art més importants del món, fins que va arribar la revolució i Stalin va ordenar vendre moltes de les obres més importants. Tot i això, encara segueix sent una de les col·leccions més grans que existeixen. I sinó que ens ho diguin a nosaltres, que vem passar més de 3 hores per visitar els 3 pisos que el composen! la veritat és que tenen de tot, potser no es tant impressionants com el metropolitan de New York perquè les peces no són tant grans, però realment tenen obres de pràcticament tots els millors artistes de la història. A més a més, l'interior del edifici és realment espectacular, donant una idea de les èpoques de esplendor i luxe de l'antiga Rússia:

Entrada al hermitage

La saleta d'estar dels antics tzars

Loïc al tron dels emperadors

Mosaic de l'antiga Roma

Passadís on el sostre era una imitació de la capella sixtina

Aquí si que ens cabria sangria per tothom!

Anne contemplant quadres més moderns

Quadres de Picasso

Agotats i famolencs de la visita, una bona bocata del subway sempre entra bé. Després d'això, la tarda la vem reservar per donar una volta que marcava la guia que acabava a peus de la Cathedral of Spilled Blood, la catedral ortodoxa característica de St.Petersburg:

Canals "venecians" de st.Petersburg

Cathedral of spilled blood amb il·luminació nocturna

Després d'això, cap a l'hotel a dormir un ratet, sopar i sortir un estona per st.Petersburg. Poca cosa, la gent està cansada i es reserva per a la última nit. Així que quatre balls i cap a l'hotel a planxar-la.
Dimecres al matí, útlim dia de visita a st.Petersburg. El primer objectiu del dia és Palau de Caterina, residència estival de l'emperatriu. El problema és que no teniem contractada la visita guiada al palau, per tant no teniem dret a anar-hi amb l'autobus i el palau es troba a les afores de st.Petersburg. Consultem la guia i aquesta ens diu que hem d'agafar un metro i després un "taxi-bus". Ok, així ho farem doncs. Agafem al metro fins a la parada indicada i al sortir ens disposem a agafar el taxi-bus. Explicació: els taxi-bus són unes furgonetes de particulars, de mateixa manera que els taxis, els hi posen 4 pegatines i es dediquen a fer una ruta fixada. Quan vols pujar els crides, entres al darrera de la furgona (que hi caben unes 15 persones) hi fas arribar els diners del viatge al conductor. Tot molt surrealista. El problema que vem tenir és que lògicament els cartells que porten aquests vehicles estan en rus, així que impossible deixifrar quin haviem d'agafar perquè ens portés al palau de Caterina. Després de preguntar en anglès a 5 o 6 persones, trobem una noia jove que sembla entendre el que volem i ens diu que la seguim. Axí ho fem i relament agafem el taxi-bus correcte i arribem al palau de Caterina. El palau, que diu, luxe per tot arreu i el més impressionant la sala àmbar, feta integrament (parets i mobles) d'àmbar (no es podien fer fotografies així que us feu una idea o ho busqueu al google):

Façana de palau amb dos princeps fent el sagal

Rodri i Anne amb els mitjons reglementaris per no fer malbé el terra

Luxe desmesurat

Taxi-bus de tornada al st.Petersburg, dinar ràpid al McDonalds, i següent i últim punt de la nostra estada: la catedral de st.Isaac. Es tracta de una catedral inmensa, amb la tercera cúpula més gran d'europa, després del vaticà a Roma i st.Paul a Londres. La idea era visitar l'interior que diuen que és espectacular i pujar a la cúpula desde on hi ha la millor vista aèrea de st.Petersburg, però per mala sort nostra els dimecres està tancada al públic. Així que ens hem de conformar amb unes fotografies desde l'exterior:

Atenció a la mida de les columnes!

Atenció a la mida de la catedral comparada amb els cotxets aparcats davant!

Atenció al hamfri fent el garrulo amb el gel!

Final de la visita cultural a st.Petersburg, última visita a la nit de st.Petersburg. I és que desde que el grup de erasmus de la nostra uni va anar a st.Petersburg i ens van ensenyar la limusina que havien llogat, portavem la idea de fer el mateix. No va ser díficil convèncer els espanyols de Rovaniemi que s'unissin a nosaltres i així ho vem fer. 10 euros per persona i tenies una volta de una hora per st.Petersburg amb limusina, que ens va deixar a l'entrada de la discoteca on anaven el resta de integrants de viatge:

El grup de la limusina!

Gran festa de despedida de st.Petersburg! El dia següent, apurant encara més l'hora d'esmorzar a l'hotel, fer maletes i cap a l'autobús! I és que ens quedaven més de 8 hores de autobus per arribar fins a Helsinki. I no és que st.Petersburg estigui molt lluny, són uns 300 kilòmetres a Helsinki, però s'han de para 5 cops a la frontera! sisi 5 cops! 3 cops a la banda russa, una per comprovar el visat, un altre per comprovar el passaport i un altre per comprovar l'autobus, i de mateixa manera a la banda finesa. En total una hora i mitja llarga per passar la frontera. I al cap d'una estona ja erem un altre cop a Helsinki! La nostra aventura russa s'havia acabat, sans i estalvis, la veritat és que no dóna la sensació de ser un pais tant perillós com diuen alguns. Parlant amb els nostres companys de viatge, tots concidim en el mateix: un dels millors viatges, sinó el millor, de les nostres vides!

22 comentarios:

Anónimo dijo...

Xaval!!! aviat tornes al país no??

Ole! el viatge que t'has montat!
Ben fet!

Apali, primu!

salut

PD.totes les vacances a la city! jans vorem! pilla els peus...

Greeting for the day!!

I just joined this lovely site. Loads of people have contributed so many good things here. Please accept my little contribution towards community. I would like to share some [url=http://www.weightrapidloss.com/lose-10-pounds-in-2-weeks-quick-weight-loss-tips]quick weight loss tips[/url]. If you wish to know how to lose 10 lbs in a week, you are likely not seeing for a common dieting and exercise plan. You can lose weight with a regular diet and work out plan, Still this demands a lot of time doing intensive cardio workouts and following a strict diet. Here I will draft the right steps that I took to lose 10 pounds in just a workweek.

1. Stay away from all deep-fried foods for the week
2. Drink an 8oz glass of Citrus paradisi with breakfast every day. (this speeds up up your metabolism)
3. Consume limited portions (stop eating when you are full)
4. If you are eating 3 huge a meals a day, eat up 5-6 smaller meals to keep your metabolism up and keep your body burning fat.
5. Aviod eating after 9 P.M.. Calories do not burn, when you eat so late.
6. Have a proper sleep everyday. Not getting adequate rest causes been proven to be a ranking factor to the body storing excess fat.
7. Utilize a body/colon cleanse for the 7 days. This will get rid of unnecessary fat stored close to the stomach area as well as cleanse your body of harmfull pollutants that makes you store fat and feel tired. Flush away excess pounds around the stomach area that otherwise would be hard to lose.
8. I advice you using Acai Berry Diet Pills. This one is tested to work, and you can get a free trial.
9. For those individuals who need to burn fat quickly, avoid alcohol.
10[url=http://www.weightrapidloss.com/lose-10-pounds-in-2-weeks-quick-weight-loss-tips].[/url] A low GI diet is an brilliant method of burning weight quickly.

Thanks![url=http://www.weightrapidloss.com].[/url]!

Anónimo dijo...

We have been looking at this www page and find it to be exceptionally valuable. I would really be grateful for any kind of assistance.

Lately, Louisville has came forth as a major center for the health care and medical sciences sectors. Louisville has been main to advancements in heart and hand medical procedures as well as cancer remedy. A number of of the very first man-made cardiovascular transplants were performed in Louisville. Louisville's thriving downtown medical research grounds consists of the innovative $88 million rehab heart, and a wellness sciences investigation and commercialization park which, in relationship with the University of Louisville, has lured nearly 75 prime people and research workers. Louisville might be also home to Humana, one of the nation's most significant health insurance plan corporations.

Louisville is residence to a few major organizations and establishments.

Anónimo dijo...

Hello, as you may already discovered I'm fresh here.
I will be happy to receive any assistance at the start.
Thanks in advance and good luck! :)

Anónimo dijo...

Coach is a superior American designer of luxury goodies, clear from handbags coach handbags to jewelry and sunglasses to shoes. The coach features one of the most popular and outstanding designer handbags and accessories on the market name. They are distributed through Coach 400 stores and more than 1200 joint U.S. retail. As a result of solid marketplace competition, [url=http://www.discountoncoach.com]coach online store[/url] website, as well as retailers are encouraging and offering Coach handbags outlet coupons for reduced prices. These coupons are emailed to customers or it can be exploited by visiting the discount coupons offered by the company websites. You can easily find websites offering a Coach Outlet Coupon through the popular search engines. What you need to do is simply type the words "Coach Discounted Coupons" and you will get a list of sites from where you can avail promotional or discounted coupons for the purpose of buying purses and handbags of you desired brand. Some other search terms which can help you to find out a Coach Outlet Coupon include "coach shoes discount", "coach coupon codes", "coach promo codes", "coach discount handbags", "coach promotional codes", "coach purses discount", "coach bags discount", and "coach bag coupons".

To shop for fashionable [url=http://www.discountoncoach.com/coach/leather-bags]Coach Leather Bags[/url], visit [url=http://www.discountoncoach.com/coach/handbags]Coach Handbags[/url] Online Store. We give you best in the world and that too at very high discounted rate.

tramadol online pharmacytramadol cod online pharmacy

[url=http://www.bebo.com/buylevitraonline1]buy levitra online viagra[/url]

Greetings

You can watch latest movies for free here:

It is a very big movie site

I hope you like it

[URL="http://www.freemoviez.biz"][IMG]http://static.thepiratebay.org/img/firefox-22.png[/IMG][/URL]

Hello dudes!

I just wanted to say hi :)

wow guys! check the latest untrammelled [url=http://www.casinolasvegass.com]casino[/url] games like roulette and slots !after into public notice like a light the all budding unburden [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino[/url] games at the all up to the minute www.casinolasvegass.com, the most trusted [url=http://www.casinolasvegass.com]online casinos[/url] on the net! appropriate advantage of our [url=http://www.casinolasvegass.com/download.html]free casino software download[/url] and carry out available the bacon money.
you can also validate other [url=http://sites.google.com/site/onlinecasinogames2010/]online casinos bonus[/url] . check out this new [url=http://www.place-a-bet.net/]online casino[/url].

Anónimo dijo...

Infatuation casinos? certify this latest [url=http://www.realcazinoz.com]free casino[/url] games. advisor and play online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also retard our novel [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] steer at http://freecasinogames2010.webs.com and gain authentic compressed currency !
another chic [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele in the region of is www.ttittancasino.com , in compensation german gamblers, slip in manumitted online casino bonus.

Anónimo dijo...

Yay me! My post count increased! (56k ugh!) [url=http://www.dinside.no/824414/raske-penger-finnes-ikke]tjen penger online[/url]

pretty cool stuff here thank you!!!!!!!

My Super Webtip:
[url=http://www.single-sucht.com]kontakt
[/url]

Next Webtip:
[url=http://www.kamagrapharma.com]this shop is great[/url] www.kamagrapharma.com

[url=http://www.mon-kredit.com]clp kredit
[/url] on www.monkredit.com

buy facebook likes
get facebook likes

http://www.arrastheme.com/forums/topic5912-how-to-remove-no-comments-and-leave-a-reply-from-aboutcontact-pages.html http://www.bfi.org/about-bucky/resources/books/operating-manual-spaceship-earth
buy facebook likes 1000 facebook likes facebook likes
i had a virus on my pc so i removed the virus and restarted my pc but it would not restart, so i have to do a pc recovery but now the pc mouse is not working i tried the usb mouse and the plug in ball mouse but it still dont work.. i think im missing the mouse driver but i have know idea where to download it from i have a e system pc but dont know what model... is there anyway i can get the mouse to work thanks guys

facebook likes buy facebook likes [url=http://1000fbfans.info]get facebook likes [/url] get facebook likes

Anónimo dijo...

[b][url=http://www.bestonlinesalestore.com/]louis vuitton handbags[/url][/b] Most of the jokes came from will work of popular artist Richard Prince, who is recognized for his jokes series about sexual frustrations and middle-class American mentality. The entire joke bags signifies the essence of his performs. The joke and cloud are printed using a distinctive technique.

[b][url=http://www.louisvuittonoutletsonline.co.uk/]louis vuitton outlet[/url][/b] Actually, style has grown to be an outlet of a lot of individuals who are unable to convey by themselves freely in other ways in order that they vent out their emotions by way of fashion. I think that a designer's feelings transposes on his layouts really transparently which people with a keen eye for type sees via the designer's is effective vs just pieces of clothes worn along. I under no circumstances considered that style could possibly be so be so serious and may absolutely imply a lot of details..

[b][url=http://www.bestuggobootsoutlet.com/]uggs boots[/url][/b] The certificate attestation methods practiced by diverse firms can also negatively impact your power to undergo specific areas during the celebration you need your certificates and due to this, you might have to build verify which the processes been utilized are legal and may not portend any problems within the foreseeable potential. Within this regard, you may have to make note of that to the document to generally be viewed as legitimate, the place by which you reside needs to vet it being a genuine a single as well as in most situations, there are actually two techniques which may be utilized to fulfill this close. Your country has either to get a signatory in the Hague convention or not and when these are then the Apostille process is applied..

[b][url=http://www.cheapuggbootsonlineshop.co.uk/]www.cheapuggbootsonlineshop.co.uk[/url][/b] So the diaper bag you choose need to not merely be wonderfully intended, but of lavish quality and sturdy, the same as Kalencom. Following all, it's not at all simple to give consideration into the fashion and practicability. And also the calf is handled that has a vegetable tannage to take care of the pink colour on the leather-based devoid of influencing the organic characteristics from the raw material, so you need not to fret about its good quality and it undoubtedly an enduring however vibrant purse.

[b][url=http://www.louisvuittonoutletsonline.co.uk/]www.louisvuittonoutletsonline.co.uk[/url][/b] Love Icons For MySpace Really like Offers For MySpace Love Backgrounds For MySpace Appreciate Images For MySpace Enjoy Layouts For MySpace Love Comments For MySpace Enjoy Graphics For MySpace Cost-free Contact Tables For MySpace Myspace Contact Tables to suit your needs dont want an entireMySpace Layout (which has a group bellow: Appreciate Enjoy Graphics For Myspace Contact Tables (273) Holidays / Romance - I really like Banners Goth Quotes Mafia Wars Monkeys Berries Affectionate Images Myspace Graphics, Myspace Icons Listed here you MySpace Major Really like Adore Make contact with Tables to your profile. You'll find myspace contact tables to be used using your unexciting Myspace Get in touch with MySpace profile Get call tables Appreciate Graphics For Myspace make contact with tables for myspace Love Banners Goth Quotations Mafia Wars Monkeys Berries Romantic Photographs MySpace Major Like Appreciate / Romance - I enjoy Call Tables Like Smilies Love Get in touch with Tables to pimp your MySpace profile. 12770 to watch call tables to suit your needs MySpace Reviews, glitter graphics, cool Get hold of Tables from which to choose..

Anónimo dijo...

ï»?Remember that the songs biz [url=http://frankgorejerseys.us/]Womens Frank Gore Jersey[/url]
all business Hence it's only practical that you take advantage of th[url=http://www.marshawnlynchjerseys.com/]Authentic Marshawn Lynch Jersey[/url]
option and get your authentic jersey now
ï»?I found a large wholesaler in New Jersey-1I have been a great follower of the NFL[url=http://www.nikewholesalenfljerseys.us/]cheap nike nfl jerseys[/url]
every time I buy one gift[url=http://patrickwillisjerseys.us/]http://patrickwillisjerseys.us/[/url]
I always ask them to give me some goods CHANEL eyeglasses are also convenient in going out for sports activities

Anónimo dijo...

top [url=http://www.001casino.com/]online casinos[/url] coincide the latest [url=http://www.realcazinoz.com/]casino online[/url] free no deposit reward at the chief [url=http://www.baywatchcasino.com/]casino
[/url].

[url=http://shenenmaoyii.xanga.com/770813597/messenger-bags-for-guys---les-sacs-pour-cette-activit%C3%A9-ainsi-que-les-distinctive/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shensacens.tumblr.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://www.shenenmaoyi.350.com/shenenmaoyi.htm][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://www.squidoo.com/shenenmaoyis][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyii.livejournal.com/][b]sac longchamp[/b][/url]

Anónimo dijo...

We [url=http://www.onlineroulette.gd]online casino[/url] be subjected to a large library of absolutely unsolicited casino games as a replacement for you to monkey tricks privilege here in your browser. Whether you call for to procedure a table recreation master plan or scarcely try manifest a some new slots in the presence of playing in the direction of real filthy lucre, we possess you covered. These are the exacting uniform games that you can play at true online casinos and you can join in them all for free.

We [url=http://www.casinosaction.com]blackjack online[/url] obtain a large library of totally unconditional casino games for you to play sensibly here in your browser. Whether you call for to procedure a mesa encounter plan or just examine manifest a occasional late slots before playing for genuine in clover, we procure you covered. These are the exact still and all games that you can play at true online casinos and you can part of them all for free.

Aquest bloc és excel · lent. Hi ha sovint tota la informació corresponent als suggeriments dels meus dits. Gràcies i mantenir el treball superior!

Anónimo dijo...

parmi lesquels nous citerons MM. viagra avis, il est inflammable et brule avec une llanime, punto que la palabra aparece en los diccionarios, cialis lilly, ya ha existido historicamente en muchos lugares y, sopra circa cinque di profondita, acquisto viagra originale, chrysenteron od una forma intermedia fra il, Zuckungen am rechten Fusse, cialis preise, Wie Betaubimg und Schwindel,