domingo, 2 de diciembre de 2007

Viatge a Russia, primera etapa: Moscú!

Bones! ja som aquí sans i estalvis després del nostre periple per terres Russes! la veritat és que ha sigut un viatge increïble, amb molt bona companyia, unes llocs wapissims i perquè no dir-ho, amb uns bons festivals! però n'hem a pams, degut a la llargada del viatge, hem decidit fer un parell de posts per explicar-l'ho, ja que sinó es pot fer massa larg i pesat. Així que el primer post parlarà sobre la nostre primera parada en el viatge, a Moscow! Doncs tot va començar divendres 23 a la tarda a l'estació de Helsinki. A les 6.30 sortia el nostre tren nocturn cap a Moscú, així que a les 6 erem allà. I mentre esperavem que arribés tothom i recuparavem el nostre passaport amb el visat (quan ens veieu demaneu-nos que us ensenyem el nostre nom en rus que és molt divertit!), vem sentir un idioma conegut... como no espanyols! 3 noies (Cristina, Rosanna i Adriana) i dos nois (Fran i Marcos) vinguts de Rovaniemi (ciutat del pare noel i que està a pendre pel...) Així que ja teniem companyia per tot el viatge! a per cert que no ho havia comentat, nosaltres anavem el Marc, Berni, Jordi, Loïc (suïs), Anne (alemana) i jo. Només pujar el tren ja vem veure que anavem a un lloc diferent:

Revisors russos del tren

Així que les 13 hores de tren fins a moscou es van fer més amenes, tots 9 (obviament els espanyols, els estrangers ja havien anat a dormir) en una mateixa habitació de 4, fent petar la xerrada fins a quarts de 4. Al cap de unes poques hores (a les 9 de matí) ja erem a Moscú! primera impressió realment diferent, només amb el tren per arribar fins al centre passa un munt de barris i cases increïble, tot blocs enormes, tots del mateix aspecte, molt soviètics. I és que, pels que no ho sapigueu, a Moscou i viuen 12 mil·lions de persones! quan baixem del tren la impressió és de una metropoli on tots els edificis són enormes, tot està bastant brut i tot està en el collons de rus que no s'enten una merda!

Després d'esmorzar, ens pujem en un bus que ens farà el típic sightseeing de la ciutat. Primera parada: plaça dels teatres, ven aprop de la plaça roja. Així que cap allà ens dirigim i ens topem amb els que serà una tònica a Moscí degut a les eleccions: la ciutat està plena d'exèrcit per tot arreu.

Entrada a la plaça roja, els de camuflatge d'hivern són tropes especials!

Soldats russos amb el autobús del Barça!

I ens diuen que en aquell moment no es pot entrar a la plaça roja, i que no saben quan es podrà entrar. Però misteriosament, al cap de uns pocs minuts veiem que la gent comença a fer cua, així que ens disposem a entrar. S'ha de passar un control de metalls com si anessis a pujar a l'avió. Un cop passat això ja som dins! i llavors en dirigim al mausoleu de Lennin (del qual obviament no et deixen fer fotos). Després de treuren's el gorro i les mans de les butxaques, passem a la sala on tenen al colega. Uf! quina impressió! aquell home allà estirat, sembla que s'hagi d'aixecar en qualsevol moment i dir algo! jeje! Després d'aixó sortim a fora i les típiques fotos de la plaça:

Els hamfris a la plaça roja, davant de la catedral de St.Basil! qui ho diria!

Tots els que som del Evtek!

Els murs rojos del Kremlin i el mausoleu de Lennin

Panoràmica de la plaça roja!

Tornem a pujar el bus i seguim la ruta, que acaba en el nostre hotel. Destacar entre les coses que vem veure, la universitat que va fer construir construir Stallin per competir amb els "skycrapers" americans i la vista de la metropoli desde un turonet.

Edifici de la universitat

Després de dinar i deixar les maletes en el hotel, no hi ha gaire temps de descansar, doncs toca anar a fer la visita guiada al Kremlin! el Kremlin, a diferència del que pensavem tots que era un edifici del govern o alguna cosa similar, es tracta de una petita ciutat dins de la pròpia Moscú, delimitada pels murs vermells que heu vist anteriorment. Dins hi han diversos edifcis de l'exèrcit, edificis del govern i les seves pròpies esglésies i tot. Unes quantes fotos perquè us feu una idea del que arriben a tenir allà dins:

Entrada del Kremlin amb el Jordi, el Berni i el Marc en primer pla

Interior del Kremlin

Atenció a la mida de la campana que els flipats volien penjar! lògicament no van poder!

La plaça on es concentren 3 esglèsies dins del Kremlin

Interior de una de les esglesies, no reparaven en gastos els russos

Un cop acabada la visita, vem tenir un petit descans a l'hotel i a les 8 del vespre haviem d'estar preparats per la visita al metro de Moscú. La xarxa de metro de Moscú, feta en temps de Lennin, és increïble per dues raons: primera perquè s'estima que ens els dies de més cru hivern, la poden arribar a fer servir uns 10 milions de persones! i és que és impressionant com van de plens els trens tot i que hi ha un tren cada minut. Però és que de la mateixa manera que a St.Petersburg, si el metro falla, la ciutat es colapsa. I la segona raó per la qual és singular, és que cada estació és com un petit palau, ple de estatues, mosaics i passadissos wapissims:

Igual que el metro de Barcelona eh??

Records d'èpoques passades...

Una altre estació diferent del metro de Moscou

Un cop acabada la visita, un petit pas per el hotel i a tastar la nit moscovita! de les 40 persones que anavem més o menys al viatge, la meitat aproximadament va decidir sortir de festa i l'altre meitat es va quedar a l'hotel. Nosaltres vem anar a on ens va portar una jove guia russa que venia amb nosaltres, un pub-disco anomenat karma. La veritat es que la primera impressió de l'entrada era de on ens hem ficat, però un cop dins va resultar molt wapo! un bar d'estil turc i després una pista de ball molt autèntica amb bona música! una bona nit de ballaruques i cap a l'hotel a dormir que l'endemà encara ens quedaven coses per veure. Destacar un parell de coses: primer el sistema de taxis de Russia, hi han dues opcions: els taxis oficials que són el doble de cars que els taxis no oficials. Els no oficials són gent que va pel carrer amb el seu cotxe i es dedica a fer de taxista. Llavors tu vas pel carrer amb el polze aixecat i paren, llavors has de pactar un preu per al lloc on vols anar, i cap a dins! la segona cosa a destacar la nevada que queia quan vem sortir del lloc aquest i vem anar cap al hotel, no en tenim d'aquestes a Helsinki!

Christ the Saviour al fons. Atenció a la bruticia del busos

Una bona nevadeta a l'entrada de l'hotel

El dia següent, ens vem llevar, vem agafar el bus que ens va deixar a prop de la plaça roja, i ens vam dirigir cap a la Catedral de Christ the Saviour, una impresionant catedral blanca i daurada que es veu desde el Kremlin. Un cop visitada, fet el dinar de rigor al Sbarro i un petit descans, com que ja era de nit ens vem dirigir a fer la visita nocturna de la plaça roja. Potser una de les millors coses del viatge, doncs si la plaça roja ja es wapa durant el dia, amb la il·luminació nocturna és encara millor, unes proves:

Edifici de la plaça roja

Catedral de St.Basil de nit, d'esquerra a dreta: Loïc, Marc, Berni, Anne, Marcos, Jordi, Rosanna i Jo

Murs del Kremlin

Plaça roja desde la distància...

I després d'aixó, només ens quedava visitar el centre comercial aquest que es veu a les fotografies amb tantes bombetes, en el qual, encara que sembli mentida, hi han botigues de les marques més cares i prestigioses del món, doncs Russia és un pais de contrastos. Després d'això unes fotografies desde un pont on es pot veure tot el Kremlin, i cap a l'estació de tren cap a St.Petersburg! però això ja serà part d'un altre post!

Us deixem amb fotos dels contrastos del pais, salut per tothom!

En algunes coses Russia encara és el que era, Lada de l'any de la picor...

... cartell del metro...

... i en altres coses van arribant poc a poc...

... qui ho hagués dit fa uns anys!

Moscú, una ciutat diferent però fantàstica!!