viernes, 28 de septiembre de 2007

Cap de setmana a Nuuksio!

Bones! aquí tornem a ser per explicar les nostres últimes vivències, i la més significativa que em viscut ultimament va ser l'acampada a Nuuksio del cap de setmana passat. Nuuksio és un parc natural que es troba a 10 kms. d'Espoo. Impresionant que a tan sols 10 kms. del que es pot considerar Helskinki tinguin un parc natural d'aquesta verdor. Doncs bé el cap de setmana va començar divendres al migdia, quan en teoria ens haviem de trobar amb dos tutors finesos a l'estació d'autobus de leppavaära. Doncs bé, allà no hi havia ni Déu. Per tant vem agafar el bus que en teoria ens portava cap a Nuuksio i vem creuar els dits perquè algú ens esperés allà. Però obviament allà tampoc hi havia ningú, així que motxilla a l'esquena (en la qual carregavem tot el líquid (aigua i el que no és aigua), que haviem de beure el cap de setmana) cap a l'entrada del parc. Allà finalment ens vàrem trobar amb els famosos dos tutors, que havien anat en cotxe. I llavors va venir l'odissea del cap de setmana, que va ser carregar entre unes 12 persones tot el material durant 3 kms. Tot el material inclou 2 tendes per a unes 30 persones, 2 calefators que pesaven com un mort i que no vem poguer fer servir perquè la xemenèia no era prou llarga, i un llarg etcètera de coses que pesaven un ou. A més el camí estava ple de fang fins al coll, sort que vem trobar un carro que finalment va quedar una mica perjudicat. Finalment vem arribar i ens tots vàrem montar les tendes per tothom.
Va arribar la nit, i a la vora del foc, entre trago i trago (no portavem suficient del que no era aigua perquè es va acabar tot el divendres) vem estar xerrant i cantant fins les 2 del matí. Pel que fa al que és pròpiament dormir, dir que el tema fred era suportable, però el terra no era el més còmode, qui no tenia una roca al cap tenia una arrel a l'esquena.
El dia següent vem anar a fer una excursió pel parc i quan vem tornar ens vem fotre un salmó a la flama que feia goig. I llavors va venir l'activitat estrella del cap de setmana: la sauna. I és que els tutors van portar una petita tenda militar que es va convertir en una sauna, i la idea era primer sauna i després bany gelat al llac. Collons! l'aigua més freda que ens hem banyat mai, però la sensació de primer calor extrema i després fred extrem es molt agradable.
Després d'això només quedava intentar dormir una altra nit, desmontar el campament i tornar a carregar tots els trastos de tornada.
Només una última anècdota, al tornar ens vem equivocar de parada d'autobus i ens haviem d'esperar gairebé dues hores fins que passes el següent. Doncs bé, un noi finès amb un furgoneta va parar al veuren's allà esperant, i ens va portar fins a casa. Però és que érem 11 persones en una furgoneta wolskwagen que la meitat estava ocupada de estanteries i eines!
Això és tot, en el pròxim post ja us explicarem la festa del dimecres a kilo i el concert que vem anar ahir al vespre. Però això serà el següent! dewwwww!

Tot el grup de divendres a la tarda esperant els tutors

Carregant els trastos a través del fang

Atenció com va quedar la roda després del viatge

Pont d'accés a la illa on esta el campament

El campament amb el Marc passejant

Mmmmmmmm fan bona pinta eh?

A la vora del foc

Jugant un ratet amb el foc i la fotografia

Foto amb el Tom (Alemanya)

Mikael Soumalainen, un tutor finès amb un "saque" per la beguda increïble, fent el primer que fa quan es lleva

Loïc (Suïssa) amb el que és la tònica de parc: arbres i llacs

Una altra imatge del parc

El Rodri en en una altra postal del parc

El nostre dinar de dissabte! mmmm

Abans d'entrar a la tenda-sauna

Banyant-nos en el llac congelat!